דמות ציבורית

מנער החווה לאיקון אופנה, ג׳רמי סקוט מספר על עלייתו כנגד כל הסיכויים כ-"המעצב של ההמונים"

"תדמית ציבורית" היא סדרה הסוקרת את יוצרי הקאלט האהובים עלינו בשיחה על החיים, אמנות ויצירתיות

כמעצב הידוע בחיבתו לזהב ולצבעי ממתקים פופיים בסגנון נסיכותי, ג׳רמי סקוט הוא גם הנושא לסרט דוקומנטרי ידוע, The People's Designer, שהוקרן בהקרנת בכורה לאחרונה בשבוע האופנה בניו יורק. סדרת התרבות של מאק סקרה יחד איתו את חייו מאז היה נער חווה בקנזס ועד הגעתו למוסקינו, כשהלביש את מיילי סיירוס לטקס ה-VMA הנחשב, ואת תשוקתו לשילובי אופנה גבוהה לתרבות הפופ, ונראה כי הוא לא מראה סימני האטה בצמיחתו...

״ג׳רמי סקוט שינה את חיי!״ אמר A$AP Rocky. איזו השפעה היתה להיפ הופ ולראפ על חייך?
JEREMY SCOTT: ״אני אוהב את זה שהוא אמר את זה. זה כל כך מחמיא! תמיד אהבתי היפ הופ וראפ ובמיוחד אני אוהב את התשוקה הגדולה שבסצינת המוזיקה לאופנה ולסטייל באופן כללי. סצינת ההיפ הופ הובילה כל כך הרבה סגנונות וטרנדים, וחלקם נשארו עד היום״.

כשגדלת בקנזס, מה היתה המשמעות של אופנה עבורך? איך נחשפת אליה וגילית יותר אודותיה?
״כשהייתי בן 13, גיליתי את העולם של אופנה גבוהה במגזינים ובטלויזיה והתאהבתי מיד. זה היה כל כך משכר, רק רציתי להיות חלק מזה ולתרום בדרכי הקטנה שלי. חקרתי כל מה שיכולתי על עולם האופנה מהעיירה הקטנה והחווה בה גדלתי - אין צורך לומר, שכמובן שלא מצאתי אנשים רבים סביבי שיכולתי לחלוק איתם את התשוקה שלי לאופנה!״


לדמויות מצוירות יש השפעה גדולה על העיצוב שלך, האם זה מגיע מהילדות שלך?
״כשהייתי ממש קטן, חלמתי להיות צייר קריקטורות כשאגדל - אז, אולי הגשמתי את החלום הזה!״

כשהיית סטודנט לאופנה בניו יורק, האם היה מישהו או משהו שתמיד נתנו לך תקווה?
״מעולם לא חשבתי לוותר. הייתי כל כך נלהב ונרגש מאופנה ורציתי לבטא את עצמי בעזרתה כך שלא יכולתי לדמיין את חיי אחרת״.

A$AP גם אמר שאתה ״מגשר בין אופנת ה״גטו״ לבין אופנה גבוהה״. האם החיבור בין שני העולמות האלה יחד היה משהו שתמיד רצית לעשות?
״האמת שאף פעם לא חשבתי לעשות את זה אבל תמיד רציתי שהעבודה שלי תיגע בחיים של אנשים, ולתקשר את זה כך בדרכי שלי. הרגשתי בר מזל להיות בעל סגנון שיכול לדבר לכל כך הרבה סוגים שונים של אנשים ואישיות מבלי להתפשר על החזון שלי״.

על הבגדים שלך, אתה אומר: ״אני רוצה שהבגדים שלי יחיו, יחגגו, יעשו חיים וכך ייצרו רגע משמעותי״. מה זה אומר לעצב בגדים שייצרו רגע כזה? איך אתה מקבל את ההרגשה שהם פשוט נכונים?
"כן, אני רוצה שהבגדים שלי יחיו! אני לא רוצה שהם רק ייראו על מסלול התצוגה או על השטיח האדום. אני רוצה שאנשים ירקדו איתם ברחובות. בגדים שאין להם חיים מחוץ למסלול חשובים כמתים״.

״המכנה המשותף שלי שאני חולק עם מאק הוא ששנינו נלהבים ליהנות עם אופנה ומוכנים לקחת סיכונים... מאק תמיד היו חוד החנית ועוסקים בלהפתיע אנשים בכל שלב!״ - ג׳רמי סקוט

אתה ומאק שותפים כבר חמש שנים ועברתם יחד יותר מ-10 תצוגות. מהו הסוד לשותפות הארוכה והיצרנית ביניכם?
״אני חושב שהמכנה המשותף שאני חולק עם מאק הוא ששנינו נלהבים ליהנות עם אופנה ומוכנים לקחת סיכונים. מהבחירה ברו פול לקמפיין הראשון של VIVA GLAM ועד יצירת קולקצית איפור של Marvel Comics, מאק תמיד היו חוד החנית ועוסקים בלהפתיע אנשים בכל פעם מחדש״.

איך אתה מתאר את הלחץ בתצוגה הראשונה של מוסקינו? האם זה הרגיש כאילו כל העולם צופה בך?
״זה נראה כאילו זה קרה לפני עידנים, אפילו שזה קרה רק לפני שנתיים בפברואר האחרון, אבל באמת הרגשתי כאילו יש לי סוד שנשרף בתוכי ורציתי לחלוק אותו באופן נואש עם העולם. הרגשתי הקלה גדולה אחרי התצוגה, בעיקר אחרי שראיתי את התגובה של כולם אחריה, ובעיקר מצד האנשים שעבדו עם פרנקו (מוסקינו), שהכירו ואהבו אותו. המחמאות שלהם היו החשובות לי מכל. כשהם אמרו לי שפרנקו היה ממש שמח, או שהחזרתי את הרוח של פרנקו למותג, זאת היתה ההרגשה הכי טובה בעולם״.

כשפנו אליך להיות הנושא של סרט דוקומנטרי, האם היו לך איזשהן הסתייגויות? האם היה משהו ספציפי שרצית להגיד בו?
״באמת שלא היו לי שום הסתייגויות. כל מה שחשבתי עליו היה האופן בו אני רוצה להנציח את התצוגה הראשונה שלי למוסקינו בסרט לדורות הבאים. הייתי מופתע לראות עד כמה אישי הסרט הפך להיות, כי מעולם לא חשבתי לשתף בסיפור חיי האישי... התרגשתי מאוד מהתגובות של אנשים שראו את הסרט והאופן שבו הוא נגע בהם. אני חושב שהסרט הרבה יותר רגשי ועוצמתי ממה שהבמאי או אני תכננו שיהיה! אני מקווה שאם הסרט יכול להוות השראה כלשהי, הוא יעזור לכל מי שרוצה להגשים חלום, לא רק באופנה״.

למה אתה חושב שאתה "המעצב של ההמונים"?
״הסיבה הראשונה היא שגדלתי מתוך התחלות צנועות, עוני, לכלוך, בלי כפית של זהב בפי, בלי שם יוקרתי שדבוק בי ובלי קשרים משפחתיים להישען עליהם. אז, אני מגיע מהעם. ודרך אחרת להסתכל על כל היא שהעבודה שלי היא לגמרי חלק מתרבות הפופ, והיא רלבנטית מאוד למאסה גדולה של אנשים מאשר למיקרוקוסמוס ניואנסי שהוא רק אופנה. יש לכך פנייה רחבה יותר״.

״אני שמח שאני נחשב למעצב גדול, אבל יותר חשוב לי שאנשים שמכירים אותי יגידו עלי שאני חבר נהדר״.

איזו סצנה בסרט היא האהובה עליך? האם יש רגע שאתה מרגיש שמסכם את מי שאתה ומה שקיווית להשיג?
״יש חלק קטן קרוב לסוף שאני אומר בו משהו על כך שאני שמח שאני נחשב למעצב גדול, אבל חשוב לי יותר שאנשים שמכירים אותי ושהייתי חלק מהחיים שלהם יגיעו שאני חבר נהדר. זה חשוב לי יותר כמורשת״.

יש לך קשרים חזקים עם הרבה דמויות משפיעות מתרבות הפופ, בעיקר בעולם המוזיקה - קייטי, מיילי, ריהאנה, ריטה אורה, CL. למה אתה חושב שיש קשר חזק כל כך בין האנשים האלה לבינך ולמה שאתה עושה?
״האמת היא שהתחלתי להלביש את כל הדמויות האלה בשלב מוקדם לפני שהן הפכו למפורסמות כל כך, בגלל שהגבתי למשהו שאהבתי בהן או בעבודתן. ויצרנו יחד יחסים ארוכים ועמידים שעם הזמן הפכו לחבריי הטובים ביותר. זה חוזר למה שאמרתי קודם - החיבור עם אנשים שאני מכירה הרבה יותר חשוב לי מכל דבר שאוכל לעצב אי פעם״.

מיילי אמרה ש״הבגדים מייצגים אנשים שמבטאים את עצמם בחופשיות ובישירות והם לגמרי חופשיים, וזה מעצים״. האם אתם נשמות תאומות במובן הזה?
״אני אוהב את מיילי כל כך ובאופן עמוק מאוד, היא בן אדם כל כך מדהים וגם תמיד כל כך אמיתית. אני חושב שהיא ואני דומים מאוד במובנים רבים וששנינו אמנים שמאוד מבטאים את מי שהם!״

פעם שרת/ עשית ראפ על במה בקוריאנית, למרות שאתה לא דובר השפה. האם יש משהו שאתה לא יכול לעשות?
״זה מצחיק מאוד שאתה בכלל יודע שעשיתי את זה! אבל כן, שרתי חלק משיר עבור 2NE1 על במה, כי מינזי, המשתתפת הכי צעירה, לא יכלה להופיע במועדון כיוון שהייתה צעירה מדי וההופעה חייבת להימשך. אז, הופעתי עם החלק שלה. זו עדות לכמה שאני אוהב את CL, כי זה היה הרעיון שלה שאני אמלא את התפקיד הזה, מאשר לכמה שאני מסוגל לעשות כל דבר - אני מניח שזה חוזר לכך שאני אעשה כל דבר עבור החברים שלי!״